Co dělá dobrý obchod dobrým obchodem?

Vloženo: 5. 1. 2012 22:40
Co dělá dobrý obchod dobrým obchodem? Bezesporu to jsou kvalitní výrobky. Hezké a kvalitní výrobky tvoří nezbytný základ každého potenciálního prodeje. Když se ale na problematiku tvorby budování vlastní značky a vztahu se zákazníky podíváme malinko blíže, zjistíme, že pouhé pěkné výrobky dnes nestačí. Co všechno dnes musí kvalitní prodejce splnit, aby v záplavě výrobků úspěl?
Co dělá dobrý obchod dobrým obchodem?
U každého úspěšného prodejce můžete najít několik společných znaků. 1. Kvalitní, kreativní, neobyčejné výrobky Je to nezbytný základ. Můžete mít výbornou prezentaci, krásné fotky, ale když nemáte zajímavý, originální a něčím atraktivní výrobek, budete kupující hledat jenom těžko. 2. Značka, image, sebeprezentace, profil prodejce Známá obchodní značka je nejcennějším pokladem firmy. Jedinou ochranou zákazníka, před nákupem nekvalitního zboží, je nákup výrobku u „značkového obchodníka“. Značkové výrobky a značkové obchody – tj. ty, které prodávají pod obchodní značkou nebo jménem, jsou snáze zapamatovatelné, rozpoznatelné a jednodušeji se k takovýmto prodejcům vracejí spokojení nakupující. Značka může být rodné jméno, ale také abstraktní název. Kvalitní obchodník si tak často svoje jméno nebo obchodní název prezentuje prostřednictvím loga nebo jiného grafického ztvárnění. 3. Kvalitní fotografie I hezký výrobek může být degradován špatnou fotografií. Fotografie výrobku by měla být vždy ostrá, čemuž můžete pomoci tím, že fotografie budete pořizovat za kvalitních světelných podmínek. I s průměrným fotoaparátem můžete docílit velmi reprezentativní fotografie. Stačí mít stabilní oporu fotoaparátu (bez třesení), kvalitní světelné podmínky a dobře zvolený režim (např. makro v případě šperků). 4. Podrobné popisky výrobků Čím více informací k výrobku dáte, tím lépe. Všichni z nás děláme neustále nějaká rozhodnutí a je nepsaným pravidlem, že čím více a čím kvalitnější informace máme, tím jsou naše rozhodnutí lepší. A hlavně jich nelitujeme. A to samé platí o vašich výrobcích. Bude-li mít kupující všechny nezbytné informace, nemůže se stát, že by byl nespokojen. U takového spokojeného zákazníka pak existuje velká pravděpodobnost, že se k vám znovu vrátí. 5. Služby a přístup k zákazníkovi I celý obchod a nadšení z objednaného výrobku může překazit problém s platbou, doručením nebo nevhodným zabalením výrobku. Každý kvalitní prodejce poskytuje komplexní službu a to od výroby, přes realizaci a potvrzení platby, přes zabalení, až po samotné doručení ve slíbeném termínu. 6. Propagace I ten nejkrásnější výrobek je neprodejný, pakliže ho nikdo nenajde. Můžete splnit všechny ostatní podmínky proto, abyste se stali úspěšnými prodejci, ale když to, co máte a umíte neukážete světu, budete vše dělat pro radost a do šuplíku. Nechte vaše výrobky dělat radost jiným a všem je pořádně ukažte. Na DoGala.cz máte několik možností, jak své výrobky a obchod zviditelnit. Můžete o sobě dát vědět například tím, že napíšete nějaký článek do vašeho blogu. Návody a postupy mohou mít výraznou návštěvnost a mohou přispět ke zvýšení známosti vašeho obchodu. Dalším způsobem jak být vidět jsou komentáře. Pochválíte-li prodejce nebo výrobek někoho jiného, je to reklama nejenom pro konkrétního prodejce, ale i pro Vás. Stejným způsobem funguje možnost přidat si výrobek nebo prodejce mezi oblíbené. Vytvořte si vlastní skupinu oblíbených uživatelů, vazby a vzájemná podpora je bezpochyby příjemná a prospěšná všem. Topujte výrobky, nic vás to nestojí. Každý den můžete topovat celkem 5x. Posunete tím výrobek v dané kategorii na první místo. Na výrobky, které se vám po nějký čas neprodávají, můžete dát v systému slevu. U takovéhoto výrobku je pak sleva znázorněna graficky, což mu pomáhá vzbudit větší zájem. A v neposlední řadě můžete využít placenou reklamu na titulní straně a v kategoriích (do konce června je i tato propagace zdarma. Chybí vám v seznamu nezbytných znaků úspěšného prodejce něco dalšího? Neváhejte a napište nám do diskuze pod článek váš názor, za každý budeme rádi!